Gula penyebab mati pucuk

Gula adalah salah satu punca utama lelaki mati pucuk. Ianya merupakan penyebab utama  yang kerap dihadapi oleh sebilangan lelaki yang menghidap diabetes. Dianggarkan lebih 50% dikalangan lelaki yang menghidap diabetes mengalami mati pucuk. kajian saintifik menunjukkan bahawa lelaki yang menghidap diabetes adalah tiga kali ganda berkemungkinan mendapat mati pucuk berbanding lelaki yang sihat.
Aras gula yang tinggi di dalam peredaran darah boleh mengakibatkan kerosakkan saraf serta salur darah yang terlibat dalam proses penegangan zakar. Seseorang pesakit diabetes berfikiran sudah bersedia untuk melakukan hubungan seks bersama pasangan, tetapi maklumat tersebut tidak dapat disampaikan oleh otak ke bahagian tertentu (zakar). Demikian lah punca zakar anda gagal untuk menegang dan menjadi keras disebabkan oleh aras gula atau glukosa yang tinggi. Tanda-tanda lain yang menunjukkan kerosakan saraf adalah:
  1. Sukar untuk mengawal kencing
  2. Salur dan pundi kencing mudah dijangkiti atau mendapat jangkitan
  3. Degupan jantung menjadi laju secara tiba-tiba
  4. Menghadapi masalah penghadaman
  5. Mudah kebung perut, loya & muntah
  6. Terasa pitam apabila bangun dengan cepat
Diabetes juga boleh menyebabkan komplikasi yang lain, seperti penyakit jantung  yang boleh mengakibatkan saluran darah menjadi sempit dan tersumbat. Masalah Ini boleh menyebabkan kurangnya peredaran darah ke bahagian zakar dan secara tidak langsung zakar sukar untuk menegang dan menjadi keras.
Apabila paras glukosa dalam darah menjadi tinggi, secara tidak langsung ia akan menghalang rembesan satu bahan kimia yang dipanggil nitrik oksida. Aras nitrik oksida yang rendah akan menghalang proses ereksi kerana peredaran darah ke bahagian zakar menjadi kurang.
Lebih lama anda menghidap diabetes makin tinggilah untuk anda mati pucuk. 

sumber:http://
bit.ly/JgxbLF

Ubat Hospital adalah punca terjadinya mati pucuk, baca: --->


slidesha.re/1c9T59T

Diabetes punca utama mati pucuk, baca: -->
 
bit.ly/1g5p7c6

Doa rawat mati pucuk, baca: --> http://bit.ly/K8VITH

Punca mati pucuk, baca: --> http://bit.ly/19sdWuG